Warcraft 3 1.27 comes March, 15th - matchmaking & advanced communication



Robert Bridenbecker
Vice President, Technology Strategy & Planning at Blizzard Entertainment


Thanks for Chinese community who still tends to play WC3, Blizzard decided to pleasure their devotion with a new patch. Version 1.27 will come March, 15th.

Main points: matchmaking (instead of current ladder) and advanced communication (probably voice?).

So far there are no any kind of proper changelogs (do not trust the «leaked» ones).

No idea if it will contain any changes for mapmakers.

Few days, here we go.


самрашн

Best abuses for official 6.83d

Bugs for sure


Easy leave
You are tired of 4 retards ruining your game? You make whole game by youself but they are not deserved to win it? If you leave, they will unlock your items and could still win. Use -disablehelp option to protect your items! Nobody can pickup your items with -disablehelp enabled. Only issue is somebody able to understand — he can transfer the item through your hero directly to his hero. But that requires time.

Emergency exit
 Phantom Lancer can use Doppelganger out of map border and crash the game with it. It may be tricky, and you probably need to move your camera with Ins/Del buttons.


Читать дальше →

Поведение крипов

Сразу после появления  фуриона нашлись оригиналы, которые обнаружили «зависание» крипов, пойманных в деревья. Эти крипы навсегда выключаются из игры и стоят на месте. Вернуть их к нормальной жизни можно лишь в случае, если их застопили рядом с одной из зон-чекпоинтов. Про чекпоинты и причины тупизны крипов было написано еще в этом блоге. А о том, что это не фича, прямо говорит система дото-путей, написанная в 2002 году и с тех пор не менявшаяся. Фрог забил, есличо.

Читать дальше →

Маркер

Маркер — специальная абилка без каких-то эффектов, при помощи которой юнитов исключают из большинства триггерных эффектов. Если бы не она, то пришлось бы пилить большой список исключений, постоянно забывая добавить туда новых героев или юнитов (как с летающими моделями, например). А так — всё просто, создал юнита и добавил к нему маркер, если не хочешь, чтобы он умер от какой-нибудь триггерной херни.

Читать дальше →